Badanie zaangażowania pracowników. Grupy fokusowe ArcelorMittal Poland
Badanie zaangażowania pracowników – dlaczego warto je wykonywać?
Badania jasno wskazują, że jeśli firmy inwestują w pracowników, wskaźniki zaangażowania idą w górę.
Badanie zaangażowania pracowników przeprowadza obecnie wiele firm. Badania są istotne, ale najważniejsze jest to, aby zrozumieć, co stoi za wynikami – co ludzie czują i myślą. Często wspieramy naszych Klientów w tym zakresie przeprowadzając pogłębione sesje z pracownikami. W ostatnich tygodniach mieliśmy przyjemność wesprzeć naszego klienta – ArcelorMittal Poland. Dziękujemy za obdarzenie nas zaufaniem, otwartość i chęć dzielenia się 🙂
Cel badania
Naszym celem było pogłębienie wyników badań zaangażowania menedżerów firmy, tzw. Exemptów. Podczas kilkudziesięciu sesji fokusowych skupiliśmy na trzech kluczowych zagadnieniach:
1. Co konkretnie stoi za wynikami badań zaangażowania?
2. Co firma może zrobić, aby podnieść zaangażowanie wśród menedżerów?
3. Co sami uczestnicy badania mogą zrobić, aby je podnieść
Umiejętne wykorzystanie takiej wiedzy przez organizacje zawsze pozytywnie wpływa na zaangażowanie. Potwierdza to wiele przeprowadzonych badań. Firmy, które inwestują w ludzi, uwalniają ich potencjał, a tym samym stają się np. bardziej innowacyjne, lepiej radzą sobie z kryzysami.
Słuchajmy więc ludzi, wyciągajmy wniosku, ale też zachowujmy zdrowy dystans i logiczne myślenie
Beata Dyraga.
Zaangażowanie pracowników wpływa na efektywność pracy
Według Metaanalizy przeprowadzonej przez Instytut Gallupa w 2016 roku współczynnik zaangażowania w znaczący sposób koreluje z twardymi danymi biznesowymi, takimi jak: produkcja (17%), rentowność (21%), absencja (41%) oraz jakość (40%). Niski stopień zaangażowania podnosi też znacząco ilość tzw. „lewych” zwolnień.