nowoczesne przywództwo
Szkolenia z zakresu nowoczesnego przywództwa
Podnosimy skuteczność menedżera we współczesnym środowisku pracy
Świat się zmienia. Ostatnie wydarzenia geopolityczne, kryzysy i wysokie tempo życia wpłynęły na znaczenie słowa efektywność i to, co tak naprawdę determinuje skuteczność menedżera we współczesnym świecie biznesu. Organizacje potrzebują nowoczesnych liderów, którzy potrafią skutecznie przeprowadzać je przez zmiany, radzić sobie w kryzysach i budować zaangażowane zespoły. Dzięki naszym szkoleniom menedżerskim zdobędziesz niezbędne umiejętności, aby sprostać tym wyzwaniom.
"Dlaczego pracownicy odchodzą od szefa" MAGAZYN FORBES, wywiad z Beatą Dyraga, czerwiec 2023 roku.
Korzyści dla organizacji
zaangażowani i zmotywowani pracownicy
zdrowa i skuteczna komunikacja
więcej zaufania w zespołach
obniżona tzw. bierna obecność, absencja, fluktuacja
Kultura dojrzałości emocjonalnej w organizacji
silna organizacja, która radzi sobie w zmianach i kryzysach
Od zaufania do odpowiedzialności za wyniki
Nowoczesny lider stawia na otwartą komunikację, elastyczność, a także na budowanie zaufania wśród pracowników. Zgodnie z piramidą Lencioniego – wysoki poziom zaufania sprzyja otwartej komunikacji, przejrzystemu feedbackowi, buduje zaangażowanie w zespole, a to prowadzi do współodpowiedzialności za pracę i wyniki biznesowe.
Nasze szkolenia menedżerskie pomogą Ci rozwinąć te kluczowe kompetencje.
Poznaj programy bazowe
AKADEMIE MANAGERSKIE FIRST TIME MANAGER AKADEMIA DLA MIDDLE LEVEL - OD MANAGERA DO LIDERA AKADEMIA DLA TOP MANAGERÓW AKADEMIA DLA MISTRZÓW/BRYGADZISTÓW
FIRST TIME MANAGER
CELE
- Budowanie postawy współodpowiedzialności za biznes i za firmę, w opozycji do zajmowania się tylko swoim działem czy przerzucania odpowiedzialności;
- Budowanie kultury zaufania w zespołach;
- Budowanie umiejętności zarzadzania zespołem w zmianie w obliczu zmiennego
środowiska pracy oraz zmieniającej się rzeczywistości geopolitycznej; - Budowanie kultury otwartej i transparentnej komunikacji w stylu dorosły – dorosły;
- Wzmocnienie managerów w umiejętności zarządzania własnym czasem i wielozadaniowością;
- Budowanie kultury komunikacyjnej potrafiącej wypracowywać scenariusz WIN -WIN (w opozycji do obwiniania się i oskarżania lub wycofania);
- Budowanie kultury dojrzałości emocjonalnej w organizacji;
- Zdobycie/wzmacnianie/ugruntowanie miękkich kompetencji komunikacyjnych niezbędnych w skutecznym zarządzaniu m.in. takich jak delegowanie zadań, egzekwowanie poleceń, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie itp..
W PROGRAMIE
Moduł 1 – wiarygodność managera.
Moduł 2 – zarządzanie przez partnerstwo.
Moduł 3 – motywowanie pracowników.
Moduł 4 – delegowanie.
Moduł 5 – stres i emocje w pracy managera.
AKADEMIA MISTRZA
CELE:
- Autorefleksja i osadzanie się w roli managera;
- Umiejętność zbudowania autorytetu w zespole w przypadku awansu oddolnego;
- Zdobycie miękkich kompetencji komunikacyjnych niezbędnych w skutecznym zarządzaniu m.in. takich jak delegowanie zadań, egzekwowanie poleceń, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie;
- Nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej potrzebnej do budowania efektywnych zespołów;
- Budowanie umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o zdrową, asertywną postawę;
- Wzrost efektywności w zakresie realizacji zadań i komunikacji z pracownikami;
- Budowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w zespole;
- Budowanie postawy „zacznij zmianę od SIEBIE”.
W PROGRAMIE:
Moduł 1 – Budowanie autorytetu.
Moduł 2 – Narzędziownie skutecznego managera.
Moduł 3 – Wyzwania w pracy managera.
AKADEMIA DLA TOP MANAGERÓW
CELE:
- Wzmocnienie kluczowych kompetencji managerskich na poziomie B-1;
- Odświeżenie i uspójnienie poziomu wiedzy, mając na względzie zorganizowany w poprzednim roku program rozwojowy dla menedżerów B-2 i B-3;
- Zainspirowanie – do jakiego poziomu dążymy w organizacji – Management 3.0;
- Budowanie umiejętności zarzadzania zespołem w zmianie w obliczu zmiennego środowiska pracy oraz zmieniającej się rzeczywistości geopolitycznej;
- Wzmocnienie odporności psychicznej Managerów;
- Budowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w zespole:
– z emocjami własnymi oraz emocjami zespołu.
W PROGRAMIE
Moduł 1 – przywództwo i budowanie autorytetu.
Moduł 2 – zarządzanie zespołem rozproszonym i hybrydowym.
Moduł 3 – delegowanie zadań i rozwijanie samodzielności pracowników .
Moduł 4 – budowanie odporności psychicznej – swojej i zespołu.
Moduł 5 – zarządzanie zmianą.
Moduł 6 – problem solving / zarządzanie kryzysowe.
Moduł 7- jak stawać się wspierającym liderem – servant leadership.
Moduł 8 – budowanie autorytetu lidera w zróżnicowanej pokoleniowo organizacji.
Moduł 9 – zarządzanie strategiczne.
POWER MANAGERA – POWER ZESPOŁU
Silny warsztat o charakterze integracyjno-rozwojowym . Noże być wykorzystywany przy wprowadzaniu nowego managera do zespołu lub potrzebie „otwarcia” nowego rozdziału. Zaczyna się wtedy od sesji feedbackowo/wspierającej dla managera i zespołu moderowanej przez trenera.
PRZYKŁADOWE CELE:
- Wprowadzenia nowego dyrektora/ managera;
- Rozpoczęcia nowego etapu w danym dziale / zespole;
- Zintegrowania zespołu w duchu zdrowej komunikacji;
- Wsparcia managerów w radzeniu sobie z własnymi emocjami i emocjami zespołu;
- Poprawy współpracy między działowej.
RAMOWY PROGRAM:
POZYTYWNA MOTYWACJA SILNYM NARZĘDZIEM W RĘKACH LIDERA
Warsztaty motywowania pozafinansowego przeznaczone są dla liderów zespołów. Celem jest przegląd teorii (ale tylko tych sprawdzonych i potwierdzonych badaniami) oraz praktyki narzędzi motywowania. Zastanawiamy się także nad różnicami między takimi pojęciami jak: motywacja, zaangażowanie, satysfakcja/frustracja z miejsca pracy. Jednocześnie analizujemy warsztatowo dostępne narzędzia szefa i projektujemy dostosowanie komunikacji szefa do konkretnych sytuacji, występujących w pracy. Całość kończymy wypracowaniem pomysłów na działania motywacyjne szefa oraz praktycznym treningiem prowadzenia rozmów z pracownikami, których celem jest wzmocnienie ich zaangażowania w realizację celów/zadań.
RAMOWY PROGRAM:
EMOCJE MANAGERA - EMOCJE ZESPOŁU
CELE/EFEKTY: w dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, umiejętność zarządzania emocjami i stresem jest kluczowa dla efektywności indywidualnej managera jak i całej firmy. Niezwykle ważne jest aby budować w firmie kulturę zdrowej komunikacji w sytuacjach trudnych, otwartego feedbacku i zaufania. Szkolenie skupia się na rozwijaniu kompetencji niezbędnych dla menedżerów w radzeniu sobie z presją, budowaniu zdrowych relacji w zespole i dbaniu o własne dobre samopoczucie.
DLA KOGO: menedżerowie i liderzy, którzy chcą skutecznie zarządzać swoimi emocjami, poprawić efektywność pracy zespołowe, budować zaufanie w zespole i zapobiegać negatywnym skutkom stresu.
RAMOWY PROGRAM:
SERVANT LEADERSHIP
DLA KOGO: warsztat dla kadry kierowniczej.
Podczas szkolenia przedstawiona zostanie koncepcja świata VUCA oraz kluczowych wyzwań, w obliczu których stawiany jest współczesny lider. Porozmawiamy o tym w jaki sposób może sobie z nimi radzić wspierając się zwinnym podejściem do zarządzania zasobami ludzkimi, czyli Servant Leadershipem. Omówimy kluczowe cechy przywódcy służebnego oraz sposobu przewodzenia – Managementu 3.0 będącego odpowiedzią i naturalną konsekwencją ewolucji dotychczasowego paradygmatu przywództwa.
RAMOWY PROGRAM:
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ W ZESPOLE
Podczas szkolenia przyjrzymy się ewolucyjnej zmianie autorytetu managera w kontekście potrzeb poszczególnych pokoleń poczynając od Baby Boomersów, a skończywszy na wkraczającym właśnie na rynek pracy pokoleniu Z. Porozmawiamy o oczekiwaniach najmłodszych pokoleń, które do 2025 roku (gen Y) będą stanowiły 75% całego zatrudnienia, w odniesieniu do przełożonego. Przyjrzymy się koncepcji kariery,, oczekiwanemu modelowi przywództwa. Przekażemy wskazówki, jak skutecznie komunikować się ze zróżnicowanym pokoleniowo zespołem oraz w jaki sposób motywować i rozwijać BB, X, Y, Z.
CELE:
- Uczestnicy poznają praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością w organizacji pod kątem wieku, płci, narodowości;
- Zdobędą wiedzę w jaki sposób komunikować się oraz zarządzać międzypokoleniowością w miejscu pracy poprzez zrozumienie motywów działania poszczególnych pokoleń oraz atutów, jakie wnosi do organizacji każda z generacji.
W PROGRAMIE:
- Ramy czasowe pokoleń i charakterystyka ich kluczowych cech w miejscu pracy: „pokolenia – co się zmienia?”;
- Międzypokoleniowa podróż w czasie, czyli od „pana dyrektora” po „lidera służebnego” – co buduje autorytet przywódczy;
- Koncepcja ścieżki kariery oraz oczekiwania względem lidera z perspektywy pokoleń;
- W jaki sposób komunikować się z każdym z pokoleń;
- Co działa na BB, X, Y, Z – czyli jak motywować i rozwijać zróżnicowane generacyjnie zespoły.
PRAKTYCZNE WORKSHOPY DLA MANAGERÓW – 3 h warsztaty
Skondensowane warsztaty skupione wokół 1 kluczowej kompetencji managera. Nastawione na minimum teorii i maksimum praktyki.
PRZYKŁADOWE TEMATY:
- OCENA PRACOWNICZA;
- TRUDNE ROZMOWY;
- POSTAWY PRACOWNIKÓW W ZMIANIE I JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ;
- COACHINGOWA I DYREKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA;
- OD INSPIRACJI DO IMPLANTACJI – KAMIENIE MILOWE W PLANOWANIU I ZARZĄDZANIE CZASEM;
- DELEGOWANIE ZADAŃ – JAK UNIKAĆ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW;
- DOJRZAŁOŚĆ MANAGERA – NA JAKIM ETAPIE JESTEM I DOKĄD PODĄŻAM.
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I PREZENTACJE W ŚWIECIE MANAGERA
DLA KOGO: dla managerów i wszystkich osób, które na co dzień mają do czynienia z prezentacjami wewnętrznymi, prowadzą spotkania, prezentacje sprzedażowe lub reprezentują firmę na zewnątrz.
CELE / EFEKTY:
To wyjątkowo skuteczne, autorskie szkolenie Beaty Dyraga w trzydniowej formule. Warsztat ukierunkowany na naukę skutecznych prezentacji, prowadzenia spotkań sprzedażowych i wystąpień publicznych. Poprzez indywidualną analizę predyspozycji uczestników, pomagamy wydobyć ich mocne strony i określić obszary do rozwoju. Uczymy, jak skutecznie komunikować się z różnymi grupami odbiorców, budować pierwsze pozytywne wrażenie oraz wykorzystywać dostępne narzędzia komunikacyjne. Program obejmuje także techniki radzenia sobie z tremą, konstrukcję przyciągających i zrozumiałych prezentacji oraz określanie celów wystąpień. Poprzez liczne praktyczne ćwiczenia i regularny feedback uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności. Symulacje trudnych sytuacji biznesowych pozwalają na praktykę w realistycznych scenariuszach, a całość dostosowujemy do unikalnych potrzeb firmy.
DLA KOGO: Szkolenie jest przeznaczone dla profesjonalistów, menedżerów oraz wszystkich, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności prezentacji, spotkań sprzedażowych i wystąpień publicznych.
RAMOWY PROGRAM:
Część główna warsztatu trwa dwa dni, po której uczestnicy dostają indywidualne zalecenia do przepracowania, jak również zadanie opracowania prezentacji na podstawie nabytej wiedzy. Trzeci dzień to dzień prezentacji, pracy z kamerą, śledzenia postępów i ostatecznego korygowania błędów. Trening ma formę wybitnie warsztatową: ćwiczymy, doświadczamy, prezentujemy, korygujemy. Trzeciego dnia pracujemy z kamerą. Każdy uczestnik dostaje płytę z nagraniem własnej prezentacji, feedback od trenera i od grupy dotyczący swoich mocnych stron i aspektów do dalszej pracy.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRZY WYKORZYSTANIU INSIGHTS DISCOVERY™
Insights Discovery to funkcjonujący na międzynarodowym rynku od ponad 34 lat sprawdzony, oparty na typologii osobowości C.G. Junga, akredytowany model opisujący indywidualny styl funkcjonowania poprzez pryzmat czterech energii kolorystycznych: czerwona, zielona, niebieska, żółta. Cechuje się niespotykaną wśród innych tego typu narzędzi rzetelnością, która wynosi 92%.
CELE:
- Poznanie różnych stylów komunikacji innych osób na podstawie Jungowskiej teorii Insights Discovery i zrozumienie co nimi kieruje;
- Nabycie umiejętności rozpoznawania kim jest nasz rozmówca, aby móc dopasować do niego styl komunikacji i argumentacji;
- Zminimalizowanie konfliktów i nieporozumień na tle komunikacyjnym – mniej stresów i frustracji;
- Uświadomienie sobie silnych i słabych stron każdego ze stylów komunikacji oraz wartości wnoszonych przez nie do zespołu;
- Opracowanie strategii komunikacyjnej ze swoim antagonistą (osobą o przeciwstawnym stylu komunikacji) w celu poprawy wzajemnych relacji, komunikacji i współpracy;
- Możliwość stworzenia indywidualnego programu rozwojowego na bazie otrzymanych rekomendacji.
W PROGRAMIE:
- Charakterystyka każdego typu osobowości zarówno w dobrej, jak i słabszej kondycji psychofizycznej;
- Omówienie wartości wnoszone do zespołu przez każdą z energii i sposoby wykorzystania ich w pracy zespołowej;
- Trening komunikacji z energią/energiami antagonistyczną/ymi, czyli takimi rozmówcami i współpracownikami, których preferencje komunikacyjne są najbardziej odmienne od naszych;
- Rekomendowane działania po warsztacie – 1h indywidualnej konsultacji mentoringowej, podczas której szczegółowo omawiamy profil indywidualny.
MANAGER W OBLICZU ZMIANY
DLA KOGO: warsztat dla kadry kierowniczej, trenujący umiejętności zarządzania zespołem w zmianie.
CELE / KORZYŚCI:
- Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian w organizacjach;
- Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu;
- Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i zarządzania zmianą;
- Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany;
- Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.
RAMOWY PROGRAM:
Zmienność jako wyznacznik obecnych czasów.
Świat VUCA – VUCA PRIME.
Ja w zmianie – reakcje na zmianę.
Od lęku do akceptacji – etapy przejście przez zmianę.
Postawy wobec zmiany:
- innowatorzy
- pierwsi naśladowcy
- wczesna większość
- późna większość
- maruderzy
Opór – lepiej zapobiegać niż przezwyciężać.
Komunikacja zmiany, modele: COPR, 5 elementów komunikatu o zmianie.
Modele zarządzania zmianą.
Zwinne zarządzanie zmianą.
Analiza potrzeb
Wszystkie nasze szkolenia menedżerskie prowadzone są po przeprowadzeniu szczegółowej analizy potrzeb (rozmów, grup fokusowych z menedżerami, analizy potrzeb biznesowych i ludzkich) i są w pełni dostosowane do potrzeb danej grupy czy osoby.
Badania przeprowadzone przez Gallupa pokazują ze pracownicy, którzy uważają swojego szefa za przywódcę oddanego swojemu zespołowi są o 22% bardziej produktywni i o 21 % bardziej zaangażowani
Beata Dyraga dla magazynu „Forbes”, 9/2021.
Poznaj szczegóły naszych szkoleń i projektów dla kadry managerskiej. Wypełnij formularz lub zadzwoń: (+48) 22 613 41 72, (+48) 536 590 635
Zrób pierwszy krok, a my zajmiemy się resztą.
Wypełnił formularz. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły.