nowoczesne przywództwo
Nowoczesne przywództwo
Skuteczność managera we współczesnym środowisku pracy
Świat się zmienia. Ostatnie wydarzenia geopolityczne, kryzysy i wysokie tempo życia wpłynęły na znaczenie słowa efektywność i to, co tak naprawdę determinuje skuteczność managera we współczesnym świecie biznesu.
Organizacje potrzebują nowoczesnych liderów, którzy potrafią skutecznie przeprowadzać je przez zmiany, radzić sobie w kryzysach i budować zaangażowane zespoły.
"Dlaczego pracownicy odchodzą od szefa" MAGAZYN FORBES, wywiad z Beatą Dyraga, czerwiec 2023
Korzyści dla organizacji
zaangażowani i zmotywowani pracownicy
zdrowa i skuteczna komunikacja
więcej zaufania w zespołach
obniżona tzw. bierna obecność, absencja, fluktuacja
Kultura dojrzałości emocjonalnej w organizacji
silna organizacja, która radzi sobie w zmianach i kryzysach
Od zaufania do odpowiedzialności za wyniki
Nowoczesny lider stawia na otwartą komunikację elastyczność a także na budowanie zaufania wśród pracowników. Zgodnie z piramida Lencioniego - wysoki poziom zaufania sprzyja otwartej i komunikacji, przejrzystemu feedbackowi, buduje zaangażowanie w zwspole a to prowadzi do wspólodpowiedzialoności za pracę i wyniki biznesowe.
Poznaj programy bazowe
AKADEMIE MANAGERSKIE FIRST TIME MANAGER AKADEMIA DLA MIDDLE LEVEL - OD MANAGERA DO LIDERA AKADEMIA DLA TOP MANAGERÓW AKADEMIA DLA MISTRZÓW/BRYGADZISTÓW
FIRST TIME MANAGER
CELE
- Budowanie postawy współodpowiedzialności za biznes i za firmę, w opozycji do zajmowania się tylko swoim działem czy przerzucania odpowiedzialności;
- Budowanie kultury zaufania w zespołach
- Budowanie umiejętności zarzadzania zespołem w zmianie w obliczu zmiennego
środowiska pracy oraz zmieniającej się rzeczywistości geopolitycznej; - Budowanie kultury otwartej i transparentnej komunikacji w stylu dorosły – dorosły;
- Wzmocnienie managerów w umiejętności zarządzania własnym czasem i wielozadaniowością;
- Budowanie kultury komunikacyjnej potrafiącej wypracowywać scenariusz WIN -WIN ( w opozycji do obwiniania się i oskarżania lub wycofania);
- Budowanie kultury dojrzałości emocjonalnej w organizacji;
- Zdobycie/wzmacnianie/ugruntowanie miękkich kompetencji komunikacyjnych niezbędnych w skutecznym zarządzaniu m.in. takich jak delegowanie zadań, egzekwowanie poleceń, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie itp.;
W PROGRAMIE
Moduł 1 – wiarygodnośc managera
Moduł 2 – zarządzanie przez partnerstwo
Moduł 3 – motywowanie pracowników
Moduł 4 – delegowanie
Moduł 5 – stres i emocje w pracy managera
AKADEMIA MISTRZA
CELE
- Autorefleksja i osadzanie się w roli managera
- Umiejętność zbudowania autorytetu w zespole w przypadku awansu oddolnego
- Zdobycie miękkich kompetencji komunikacyjnych niezbędnych w skutecznym zarządzaniu m.in. takich jak delegowanie zadań, egzekwowanie poleceń, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie itp.
- Nabycie wiedzy teoretycznej i praktycznej potrzebnej do budowania efektywnych zespołów
- Budowanie umiejętności zarządzania zespołem w oparciu o zdrową, asertywną postawę
- Wzrost efektywności w zakresie realizacji zadań i komunikacji z pracownikami
- Budowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w zespole
- Budowanie postawy „zacznij zmianę od SIEBIE”
W PROGRAMIE:
Moduł 1 – Budowanie autorytetu
Moduł 2 – Narzędziownie skutecznego managera
Moduł 3 – Wyzwania w pracy managera
AKADEMIA DLA TOP MANAGERÓW
CELE
- Wzmocnienie kluczowych kompetencji managerskich na poziomie B-1
- Odświeżenie i uspójnienie poziomu wiedzy, mając na względzie zorganizowany w poprzednim roku program rozwojowy dla menedżerów B-2 i B-3
- Zainspirowanie – do jakiego poziomu dążymy w organizacji – Management 3.0
- Budowanie umiejętności zarzadzania zespołem w zmianie w obliczu zmiennego środowiska pracy oraz zmieniającej się rzeczywistości geopolitycznej
- Wzmocnienie odporności psychicznej Managerów
- Budowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach w zespole
– z emocjami własnymi oraz emocjami zespołu;
W PROGRAMIE
Moduł 1 – przywództwo i budowanie autorytetu
Moduł 2 – zarządzanie zespołem rozproszonym i hybrydowym
Moduł 3 – delegowanie zadań i rozwijanie samodzielności pracowników
Moduł 4 – budowanie odporności psychicznej – swojej i zespołu
Moduł 5 – zarządzanie zmianą
Moduł 6 – problem solving / zarządzanie kryzysowe
Moduł 7- jak stawać się wspierającym liderem – servant leadership
Moduł 8 – budowanie autorytetu lidera w zróżnicowanej pokoleniowo organizacji
Moduł 9 – zarządzanie strategiczne
POWER MANAGERA – POWER ZESPOŁU
Silny warsztat o charakterze integracyjno-rozwojowym . Noże być wykorzystywany przy wprowadzaniu nowego managera do zespołu lub potrzebie „otwarcia” nowego rozdziału” Zaczyna się wtedy od sesji feedbackowo/wspierającej dla managera i zespołu moderowanej przez trenera.
PRZYKŁADOWE CELE:
- Wprowadzenia nowego dyrektora/ managera
- Rozpoczęcia nowego etapu w danym dziale / zespole
- Zintegrowania zespołu w duchu zdrowej komunikacji
- Wsparcia managerów w radzeniu sobie z własnymi emocjami i emocjami zespołu
- Poprawy współpracy między działowej
RAMOWY PROGRAM:
POZYTYWNA MOTYWACJA SILNYM NARZĘDZIEM W RĘKACH LIDERA
Warsztaty motywowania pozafinansowego przeznaczone są dla liderów zespołów. Celem jest przegląd teorii (ale tylko tych sprawdzonych i potwierdzonych badaniami) oraz praktyki narzędzi motywowania. Zastanawiamy się także nad różnicami między takimi pojęciami jak: motywacja, zaangażowanie, satysfakcja/frustracja z miejsca pracy. Jednocześnie analizujemy warsztatowo dostępne narzędzia szefa i projektujemy dostosowanie komunikacji szefa do konkretnych sytuacji, występujących w pracy. Całość kończymy wypracowaniem pomysłów na działania motywacyjne szefa oraz praktycznym treningiem prowadzenia rozmów z pracownikami, których celem jest wzmocnienie ich zaangażowania w realizację celów/zadań.
RAMOWY PROGRAM:
EMOCJE MANAGERA - EMOCJE ZESPOŁU
CELE/EFEKTY
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, umiejętność zarządzania emocjami i stresem jest kluczowa dla efektywności indywidualnej managera jak i całej firmy. Niezwykle ważne jest aby budowac w firmie kulturę zdrowej komunikacji w sytuacjach trudnych, otwartego feedbacku i zaufania. Szkolenie skupia się na rozwijaniu kompetencji niezbędnych dla menedżerów w radzeniu sobie z presją, budowaniu zdrowych relacji w zespole i dbaniu o własne dobre samopoczucie.
DLA KOGO: Menedżerowie i liderzy, którzy chcą skutecznie zarządzać swoimi emocjami, poprawić efektywność pracy zespołowe, budować zaufanie w zespole i zapobiegać negatywnym skutkom stresu.
RAMOWY PROGRAM:
SERVANT LEADERSHIP
DLA KOGO: warsztat dla kadry kierowniczej.
Podczas szkolenia przedstawiona zostanie koncepcja świata VUCA oraz kluczowych wyzwań, w obliczu których stawiany jest współczesny lider. Porozmawiamy o tym w jaki sposób może sobie z nimi radzić wspierając się zwinnym podejściem do zarządzania zasobami ludzkimi, czyli Servant Leadershipem. Omówimy kluczowe cechy przywódcy służebnego oraz sposobu przewodzenia – Managementu 3.0 będącego odpowiedzią i naturalną konsekwencją ewolucji dotychczasowego paradygmatu przywództwa.
RAMOWY PROGRAM:
ZARZĄDZANIE RÓŻNORODNOŚCIĄ W ZESPOLE
Podczas szkolenia przyjrzymy się ewolucyjnej zmianie autorytetu managera w kontekście potrzeb poszczególnych pokoleń poczynając od Baby Boomersów, a skończywszy na wkraczającym właśnie na rynek pracy pokoleniu Z. Porozmawiamy o oczekiwaniach najmłodszych pokoleń, które do 2025 roku (genY) będą stanowiły 75% całego zatrudnienia, w odniesieniu do przełożonego. Przyjrzymy się koncepcji kariery,, oczekiwanemu modelowi przywództwa. Przekażemy wskazówki, jak skutecznie komunikować się ze zróżnicowanym pokoleniowo zespołem oraz w jaki sposób motywować i rozwijać BB, X, Y, Z.
CELE
- Uczestnicy poznają praktyczne aspekty zarządzania różnorodnością w organizacji pod kątem wieku, płci, narodowości
- Zdobędą wiedzę w jaki sposób komunikować się oraz zarządzać międzypokoleniowością w miejscu pracy poprzez zrozumienie motywów działania poszczególnych pokoleń oraz atutów, jakie wnosi do organizacji każda z generacji
W PROGRAMIE
- Ramy czasowe pokoleń i charakterystyka ich kluczowych cech w miejscu pracy: „pokolenia – co się zmienia?”
- Międzypokoleniowa podróż w czasie, czyli od „pana dyrektora” po „lidera służebnego” – co buduje autorytet przywódczy
- Koncepcja ścieżki kariery oraz oczekiwania względem lidera z perspektywy pokoleń.
- W jaki sposób komunikować się z każdym z pokoleń.
- Co działa na bb, x, y, z, czyli jak motywować i rozwijać zróżnicowane generacyjnie zespoły.
PRAKTYCZNE WORKSHOPY DLA MANAGERÓW – 3 h warsztaty
Skondensowane warsztaty skupione wokół 1 kluczowej kompetencji managera. Nastawione na minimum teorii i maksimum praktyki.
PRZYKŁADOWE TEMATY:
- OCENA PRACOWNICZA
- TRUDNE ROZMOWY
- POSTAWY PRACOWNIKÓW W ZMIANIE I JAK SOBIE Z NIMI RADZIĆ
- COACHINGOWA I DYREKTYWNA INFORMACJA ZWROTNA
- OD INSPIRACJI DO IMPLANTACJI – KAMIENIE MILOWE W PLANOWANIU I ZARZĄDZANIE CZASEM
- DELEGOWANIE ZADAŃ – JAK UNIKAĆ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW
- DOJRZAŁOŚĆ MANAGERA – NA JAKIM ETAPIE JESTEM I DOKĄD PODĄŻAM
WYSTĄPIENIA PUBLICZNE I PREZENTACJE W ŚWIECIE MANAGERA
DLA KOGO: dla managerów i wszystkich osób, które na co dzień mają do czynienia z prezentacjami wewnętrznymi, prowadzą spotkania, prezentacje sprzedażowe lub reprezentują firmę na zewnątrz.
CELE / EFEKTY:
To wyjątkowo skuteczne, autorskie szkolenie Beaty Dyraga w trzydniowej formule. Warsztat ukierunkowany na naukę skutecznych prezentacji, prowadzenia spotkań sprzedażowych i wystąpień publicznych. Poprzez indywidualną analizę predyspozycji uczestników, pomagamy wydobyć ich mocne strony i określić obszary do rozwoju. Uczymy, jak skutecznie komunikować się z różnymi grupami odbiorców, budować pierwsze pozytywne wrażenie oraz wykorzystywać dostępne narzędzia komunikacyjne. Program obejmuje także techniki radzenia sobie z tremą, konstrukcję przyciągających i zrozumiałych prezentacji oraz określanie celów wystąpień. Poprzez liczne praktyczne ćwiczenia i regularny feedback uczestnicy zdobywają praktyczne umiejętności. Symulacje trudnych sytuacji biznesowych pozwalają na praktykę w realistycznych scenariuszach, a całość dostosowujemy do unikalnych potrzeb firmy.
DLA KOGO: Szkolenie jest przeznaczone dla profesjonalistów, menedżerów oraz wszystkich, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności prezentacji, spotkań sprzedażowych i wystąpień publicznych.
RAMOWY PROGRAM:
Część główna warsztatu trwa dwa dni, po której uczestnicy dostają indywidualne zalecenia do przepracowania, jak również zadanie opracowania prezentacji na podstawie nabytej wiedzy. Trzeci dzień to dzień prezentacji, pracy z kamerą, śledzenia postępów i ostatecznego korygowania błędów. Trening ma formę wybitnie warsztatową: ćwiczymy, doświadczamy, prezentujemy, korygujemy. Trzeciego dnia pracujemy z kamerą. Każdy uczestnik dostaje płytę z nagraniem własnej prezentacji, feedback od trenera i od grupy dotyczący swoich mocnych stron i aspektów do dalszej pracy.
ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM PRZY WYKORZYSTANIU INSIGHTS DISCOVERY™
Insights Discovery to funkcjonujący na międzynarodowym rynku od ponad 34 lat sprawdzony, oparty na typologii osobowości C.G. Junga, akredytowany model opisujący indywidualny styl funkcjonowania poprzez pryzmat czterech energii kolorystycznych: czerwona, zielona, niebieska, żółta. Cechuje się niespotykaną wśród innych tego typu narzędzi rzetelnością, która wynosi 92%.
CELE
- Poznanie różnych stylów komunikacji innych osób na podstawie Jungowskiej teorii Insights Discovery i zrozumienie co nimi kieruje
- Nabycie umiejętności rozpoznawania kim jest nasz rozmówca, aby móc dopasować do niego styl komunikacji i argumentacji
- Zminimalizowanie konfliktów i nieporozumień na tle komunikacyjnym – mniej stresów i frustracji
- Uświadomienie sobie silnych i słabych stron każdego ze stylów komunikacji oraz wartości wnoszonych przez nie do zespołu
- Opracowanie strategii komunikacyjnej ze swoim antagonistą (osobą o przeciwstawnym stylu komunikacji) w celu poprawy wzajemnych relacji, komunikacji i współpracy
- Możliwość stworzenia indywidualnego programu rozwojowego na bazie otrzymanych rekomendacji
W PROGRAMIE
- Charakterystyka każdego typu osobowości zarówno w dobrej, jak i słabszej kondycji psychofizycznej;
- Omówienie wartości wnoszone do zespołu przez każdą z energii i sposoby wykorzystania ich w pracy zespołowej
- Trening komunikacji z energią/energiami antagonistyczną/ymi, czyli takimi rozmówcami i współpracownikami, których preferencje komunikacyjne są najbardziej odmienne od naszych
- Rekomendowane działania po warsztacie – 1h indywidualnej konsultacji mentoringowej, podczas której szczegółowo omawiamy profil indywidualny
MANAGER W OBLICZU ZMIANY
DLA KOGO: Warsztat dla kadry kierowniczej, trenujący umiejętności zarządzania zespołem w zmianie.
CELE / KORZYŚCI:
- Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian w organizacjach.
- Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu.
- Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i zarządzania zmianą.
- Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany.
- Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.
RAMOWY PROGRAM:
Zmienność jako wyznacznik obecnych czasów.
Świat VUCA – VUCA PRIME.
Ja w zmianie – reakcje na zmianę.
Od lęku do akceptacji – etapy przejście przez zmianę.
Postawy wobec zmiany.
- innowatorzy
- pierwsi naśladowcy
- wczesna większość
- późna większość
- maruderzy
Opór – lepiej zapobiegać niż przezwyciężać.
Komunikacja zmiany, modele: COPR, 5 elementów komunikatu o zmianie.
Modele zarządzania zmianą.
Zwinne zarządzanie zmianą.
Analiza potrzeb
Wszystkie nasze szkolenia prowadzone są po przeprowadzeniu szczegółowej analizy potrzeb (rozmów, grup focusowych z mangerami, analizy potrzeb biznesowych i ludzkich) i są w pełni dostosowane do potrzeb danej grupy czy osoby.
Badania przeprowadzone przez Gallupa pokazują ze pracownicy, którzy uważają swojego szefa za przywódcę oddanego swojemu zespołowi są o 22% bardziej produktywni i o 21 % bardziej zaangażowani
Beata Dyraga dla magazynu „Forbes”, 9/2021
Poznaj szczegóły naszych szkoleń i projektów dla kadry managerskiej. Wypełnij formularz lub zadzwoń: (+48) 22 613 41 72, (+48) 536 590 635
Zrób pierwszy krok, a my zajmiemy się resztą.
Wypełnił formularz. Skontaktujemy się z Tobą, aby omówić szczegóły.