Obszar społeczny w wellbeingu
Atmosfera w pracy ma ogromny wpływ na pracowników!
To, czy są oni wolni od wzajemnych konfliktów, potrafią ze sobą rozmawiać, są w dobrych nastrojach sprawia, że cała organizacja żyje w symbiozie.
A co jeśli pracownicy są zestresowani, nie są w stanie poradzić sobie ze swoimi emocjami, każdy ma swoje racje i nikt nie chce ustąpić? Brak właściwej komunikacji w firmie ma olbrzymie konsekwencje dla jej funkcjonowania. Niezadowolona kadra to:
- stres
- mniejsza efektywność pracy
- zwiększone koszty
- pogorszenie atmosfery w firmie oraz relacje między pracodawcą i pracownikami
Badania pokazują, że aż 91 proc. liderów biznesowych i HR-owych deklaruje, że jakość komunikacji ma duże znaczenie dla zapewnienia pozytywnych doświadczeń pracowników, ale jednocześnie tylko 52 proc. określiło ją jako skuteczną lub bardzo skuteczną – wynika z raportu Trendy HR 2018
Jak wobec tego budować komunikację, w której wszyscy wygrywają? W październikowym felietonie Beata Draga wspomina o warsztatach win win, które od miesięcy z powodzeniem prowadzi w wielu polskich firmach zauważając olbrzymie zapotrzebowanie na tego typu warsztaty.
Całość artykułu przeczytasz poniżej, a jeśli jesteś zainteresowany tym w jaki sposób nauczyć komunikacji w taki sposób, aby dwie strony wygrały pomimo znaczących różnic komunikacyjnych, koniecznie skontaktuj się z nami!
Felieton Beaty Draga pt „Obszar społeczny w wellbeingu” ukazał się w Personelu Plus (10/2022).